Een kapotte computer? We zoeken naar de beste en betaalbare oplossing. We vinden repareren beter dan vernieuwen. Beter voor de portemonnee én het milieu. We nemen de tijd en leggen uit wat we kunnen doen om het probleem op te lossen.
Hoe we meestal te werk gaan: we plannen het onderzoek moment intakemoment kort op elkaar. Het voordeel hiervan is dat u de laptop zo kort mogelijk kwijt bent. Afhankelijk van het probleem kunnen we soms tijdens de intake al een inschatting maken van de kosten en de planning. Soms spreken we af onder een bepaald bedrag meteen te repareren. Als het in de intake niet meteen helder is wat de oplossing is onderzoeken we het probleem en geven we een inschatting van de kosten en de tijdsduur van de reparatie. De planning is onder andere afhankelijk van de levertijd van onderdelen en hoe druk het is met andere reparaties. Wanneer u akkoord bent met de prijsopgave gaan we voor u aan de slag. Wanneer u niet akkoord bent blijven onderzoekskosten staan. Deze liggen meestal tussen de € 32,50 en € 65.
Als u uw laptop niet kunt missen bieden we een huurlaptop. Wanneer u er één nodig heeft kunt u het beste even bellen zodat we er snel één kunnen voorbereiden en u deze kunt ophalen. Een huurlaptop kost eenmalig € 15,-. Deze levert u weer in bij het ophalen van de reparatie.
Let op: is er vocht in uw laptop gelopen? Haal dan indien mogelijk de accu eruit en zet de laptop niet aan. Zo kan de schade mogelijk beperkt worden.
Tip: Geef bij aanvraag voor een reparatie per mail alvast door welke dagen of momenten goed uitkomen, dan proberen we daar rekening mee te houden
Repair
Do you have a broken computer? We look for the best and affordable solution. We think repairing is better that renewing. Better for your wallet and the environment. We take the time and explain what we should do to solve the problem.
How we usually work: we plan the examination and intake moments close together. The advantage of this is that you will miss your laptop for as short a time as possible. Depending on the problem, we can sometimes make an estimate of the costs and the planning during the intake. Sometimes we agree to repair immediately under a certain amount. If it is not immediately clear during the intake what the solution is, we’ll examine the problem and give an estimate of the costs and the duration of the repair. The planning depends on, among other things, the delivery time of parts and how busy it is with other repairs. If you agree with the quote, we will get to work for you. If you do not agree, the investigation costs will remain. These are usually between € 32.50 and € 65.
If you cannot miss your laptop, we offer a rental laptop. If you need one, it is best to call so that we can quickly prepare one and you can pick it up. A rental laptop costs a one-off fee of € 15. You return this when picking up the repair.
Please note: has moisture entered your laptop? If possible, remove the battery and do not turn on the laptop. In this way, the damage may be limited.
Tip: When requesting a repair by email, please let us know which days or times are convenient for you and we will try to take this into account.
Reparatie van de maand
Mei 2025
Virgils huisgenoot stootte een glas thee om waardoor de laptop nat is geworden. De laptop doet niets meer. Hij laadt ook niet meer op. Emiel heeft de laptop gedemonteerd in de antistatische werkplek om deze goed te laten drogen en schoon te maken. Onder de videokaart heeft kortsluiting plaatsgevonden. Alle aanslag is zorgvuldig verwijderd. Daarna heeft hij de laptop weer in elkaar gezet en uitgebreid getest.
May 2025
Virgil’s roommate knocked over a glass of tea, which made the laptop wet. The laptop no longer works. It also no longer charges. Emiel disassembled the laptop in the antistatic workstation to let it dry and clean it properly. There was a short circuit under the video card. All deposits were carefully removed. He then reassembled the laptop and tested it extensively.
April 2025
Shadley bracht een laptop die niet meer oplaadde, heet werd en spontaan uitviel. De laptop was verbogen en draaide op Windows 10. Gelukkig stond de AMD Ryzen 5900HX processor in de lijst van processors die vanaf oktober 2025 nog door Microsoft ondersteund worden voor Windows 11 versie 24H2. Reparatie was daardoor de moeite en het geld waard. De oplaad-aansluiting die op het moederbord gesoldeerd zat was defect. Helaas was er geen nieuwe aansluiting verkrijgbaar. Wel een aansluiting met dezelfde bedrading, maar die een iets andere vorm had. In de behuizing was voldoende ruimte om de aansluiting erin te krijgen, vanwege de andere vorm stekker moest de behuizing wel verbogen worden. Shadley vond dit goed. Het moederbord moest los gehaald en de aansluiting los gesoldeerd. Dit werd uitgevoerd in het lab door onze partner gespecialiseerd in solderen. Om het hitteprobleem op te lossen moest de koelpasta vervangen worden. Tenslotte was ook de BIOS-batterij leeg, deze zorgt ervoor dat instellingen behouden blijven wanneer de laptop is uitgeschakeld. De BIOS batterij hebben we vervangen. De laptop kan nu weer een tijdje mee.
April 2025
April 2025
Shadley brought a laptop that would no longer charge, became hot and spontaneously shut down. The laptop was bent and had Windows 10 on it. Fortunately, the AMD Ryzen 5900HX processor was on the list of processors that will still be supported by Microsoft for Windows 11 version 24H2 from October 2025. Repair was therefore worth the effort and money. The charging port that was soldered to the motherboard was defective. Unfortunately, a new port was not available. There was a port with the same wiring, but that had a slightly different shape. There was enough space in the cover to get the port in, because of the different shape of the plug, but then the sidecover had to be bent. Shadley agreed to this. The motherboard had to be removed and the port soldered loose. This was done in the lab by our partner specialized in soldering. To solve the heat problem, the thermal paste had to be replaced. Finally, the BIOS battery was also empty, it ensures that settings are retained when the laptop is switched off. We replaced the BIOS battery. The laptop has now a new life.
April 2023
Li brengt een laptop met een kapot scharnier. Enkele schroefjes in de laptop zijn afgebroken, waardoor het scharnier niet meer functioneert. Het apparaat is deels open en de schroefjes liggen los in de computer. De laptop is gekocht in Vietnam en heeft een scherm dat niet meer leverbaar is. Deze kan sneuvelen tijdens deze reparatie. Het zit soms zo goed verlijmt dat losmaken niet mogelijk is. Bij deze laptop blijken de schroefjes aan de het toetsenbord kant afgebroken. Het scherm loopt daardoor weinig risico. Met een zeer sterke lijm kan Emiel de schroefjes in de busjes lijmen. Na lang drogen is het scharnier weer belastbaar.
Li brings a laptop with a broken hinge. Several screws in de laptop are broken so the hinge doesn’t work anymore. The device is partly opened and the screws lay loose in de laptop. She bought the laptop in Vietnam, and the screen is no longer available. The screen is fragile in this repair. Sometimes it is so well glued that it’s not possible to remove it. There is little risk for this screen
because the screws were broken on the keyboard side. Emiel glues the screws in the sockets with a very strong glue. After a long time drying the hinge can be loaded again.
Reparatie van de maand december 2021 De computer van Bram was sloom. De winkel waar hij de computer gekocht had adviseerde er werkgeheugen bij te zetten om hem te versnellen. Hij vertelde: ‘Ik heb geheugen aangeschaft, het geheugen er in gezet en toen deed hij het niet.’
Emiel: ‘Wat voor trui had je aan bij het inzetten van het geheugen?’
Bram: ‘Neem je me wel serieus?’
Emiel: ‘Ja, heel serieus, want als dat een polyester trui was, dan kun je vonkoverslag krijgen.’
Dat kan zonder polyester trui trouwens ook. Als je niet antistatisch werkt dan is er de mogelijkheid dat je het geheugen kapot maakt en/of het moederbord beschadigt.
Bram zei: ‘Ja, ik zag de vonken er vanaf schieten.’ Emiel: ‘Dan is het zeker dat het geheugen of het moederbord kapot is.’
Emiel testte hier het nieuwe geheugen en dat was inderdaad kapot. Hij heeft het oude geheugen van de klant terug gezet.
Bram: ‘maar dan is de computer nog steeds sloom.’
Emiel: ‘Ik ga je koelpasta vervangen want daardoor is hij sloom.’
Het koelblok werd niet warm, als het koelblok geen warmte afgeeft gaat de processor knijpen. De computer wordt slomer, anders raakt hij oververhit.
De klant heeft zijn oude geheugen weer terug. Emiel heeft het moederbord hersteld door de bios opnieuw te flashen. Hij heeft de koelpasta vervangen en toen was de computer weer zo snel als hij oorspronkelijk was.